Jag heter Annelie Christensen och har arbetat inom HR i många år, med hälsa, arbetsmiljö och utbildning mm.
I grunden är jag sjuksköterska och vidareutbildad till distriktssköterska, vilket för min del ledde till ett stort
intresse för hälsofrågor och hälsoarbete.
Jag har arbetat på vårdcentral, på Feelgood, Previa, Ambea och nu senaste på Starck & Partner. Har varit projektledare och rest runt i landet och haft föreläsningar och kurser, mestadels hos privata aktörer, men även inom kommunal och regional förvaltning.
Utbildning:
Karolinska Institutet
- Rehab koordinatorutbildning
- Gastroenterelogi
- Distriktsköterskeutbildning
Ersta Sköndals högskola
- Sjuksköterskeutbildning
Kurser
- Personal Ekonomi, Nyckeltalsinstitutet
- WOW, Kurs i självledarskap och ledarskap, David J.P Filips
- Talant Management Program, PREVIA
- Drogtestning, EDTS
- Arbetslivsinriktad rehabilitering och
Motiverande samtal, Feelgood - Arbetsrätt, Örebro universitet
Då jag nu vill utveckla vissa specifika delar av det jag jobbat med, och specialisera mig mer, kommer jag arbeta mestadels i mitt eget företag.
Jag har lång erfarenhet av personalarbete inom flera olika områden.
Arbetar med uppdrag som handlar om att:
- utbilda och handleda chefer i rehabfrågor, ledarskap och management.
- stötta HR och chefer i allt som har med personalfrågor att göra.
- föreläsa, hålla utbildningar och handleda etc, både digitalt och fysiskt.
- jobba med arbetsmiljöfrågor.
- arbeta med förebyggande personalarbete/prehab.
- handleda/stötta och utbilda inom rehab.